refew na kredit

Refew – Na Kredit

refew na kredit

Dnes tu máme recenzi na album, které vyšlo 3.6.2015.

Důvody, proč jsem Refewa začal poslouchat, jsou následující:

– Na svém mixtapu „Z místa“ se preferoval s mnoha rytmickými polohami.

– Dokázal solidně pracovat s hlasem.

– Parádní instrumentálky, jakožto podepření pro základy interpreta.

– A důstojná lyrická stránka zapříčinila, že tape bych si dovolil hodnotit jakožto nadprůměr.

 

Nyní tu je jeho první regulérní deska „Na kredit„. A ptám se: kam zmizela ta hloubka, odlišnost a jedinečnost, ze které mi po zádech tančila husí kůže?!

Placka byla sestrojena do několika měsíců, to již o něčem svědčí. Původně jsem chtěl s chutí rozkousávat primárně pozitiva alba, ale napadá mne jich málo, proto se budu držet bez dělení na dobrý a špatný. Nepochybuji o tom, že člen BiggBossu si své příznivce najde. Poslední dobou, co sleduji dění okolo česko-slovenské půdy, stačí poslouchačům povrchní matroš.

Poněvadž, při hlubším prokousávání by se mohl začít leckdo nudit. Nejvíce mi vadí nulová pestrost témat. Sem tam se mi podařilo pochytit zajímavou frázi, či povedné rýmy, ale je toho sakra málo.

Od sólovky, která měla být osobní, temná – bych očekával striktní projevy, místo zpívaných a unylých nahrávek. Netvrdím, že to nefunguje. Zní to líbivě, Refew má robustní technickou stránku a však na každé stopě zní skoro úplně stejně. Kam se poděla jeho agrese? Pořádné hrátky s hlasem? Střídání mnoha rapovejch poloh během jedné sloky, viz „Dickhead“ z mixtapu? Ovšem ani tohle by mi až tak nevadilo. A kupříkladu track „Blackcock / Musim“ mi opět palicí tančilo tvrzení o české rapové budoucnosti.

Největší problém tkví v obyčejných textech. Které se recyklují. Na každou věc by se dal sepsat parádní příběh. Jenže, když se neustále opakují věci typu, jak ostatní fellaz skončili na piku, mám tě rád matko a jdu nahoru ze dna, hyppísácké ohranné fráze a podobná nasekaná klišé, proč bych měl poslouchat zbytek alba, které nenabízí nic inovačního a zajímavého a dá se označit za vatu?! Už mne ani nebaví věci ohledně toho jak seru na to, co si myslíš, bo je v trendu nahrávat věci, kde urážím baby „Kurvy“. Pustím si Instantní čubky a x dalších klonů a zní to líp. Najde se tu jeden love song, ten je však podle klasické šablony – nulové emoce, zpěvačku v refrénu, líbivost – takové věci tu dělá například Lipo a ještě to aj líp sepíše.

refew

Co mne ale fakt odrovnalo, je naprosté vykradení sebe samého. Při poslechu stopy „Vůle“ bych se nenudil. Nebejt skutečnosti, poukazující na vykradení obou slok, obsažené v tracích „SLAP!“ a „Pandora„. Samotný hosti také ničím nepřekvapí. Všichni jak po lyrickém, tak projevovém obrazu předvedou průměr.

Ohledně produkce, tam vládne spokojenost. Beaty zní dobře, obsahují špetku atmosféry a představují jediné větší pozitivum.

Níže si můžete prohlédnout tracklist:

01. Blackcock (prod. DJ Mike T)
02. Pryč (prod. Cassius Cake)
03. Nech žít (prod. Homie Beats & Norbert Ronin) ft. Vladimir 518 & Elpe
04. Hlavu motám (prod. Peacock Beats) ft. Bee
05. Kurvy (prod. Crazy Bud$) ft. Orion
06. Jsem rád (prod. Special Beatz) ft. Supa & Bee
07. Tma (prod. DJ Wich) ft. Vladimir 518
08. Musim (prod. DJ Wich)
09. Naplnění (prod. Peacock Beats) ft. LA4
10. Na kredit (prod. Peacock beats) ft. Orion
11. Vůle (prod. Grimaso) ft. DJ Vatra
12. Čas nečeká (prod. DJ Mike T)

„Na kredit“ je placka, obsahující klišé, plochost, jednoduchost, nulovou pestrost a inovaci a líbivost vůči davu. Z místa se Refew absolutně nepohnul a při čtení ostatních – pozitivních recenzí, jsem se neubránil smíchu. Je to nudné, nezáživné a precizní vykrádání sebe sama. Nepomůžou tomu hosti, kvalitní instrumentálky, ani pár slušnejch rýmů. Myslím, že dav bude spokojen – proto se zřejmě nesetkám s pochopením. Kvantita vítězí! 5/10

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.